מתי צריך לקחת חברת פיקוח בניה?

כן, אנחנו מודעים לכך כי בניה היא לרוב חלק משלב או תהליך חיובי בחיינו, אך יחד עם זאת אנחנו גם מודעים לחלוטין כי מדובר בכאב ראש לא קטן שלא לכולנו יש היכולת להתמודד איתו. התרופה? חברת פיקוח בניה.

מתי ניקח חברת פיקוח בניה?
מתי ניקח חברת פיקוח בניה?

החלטה על בניית בית, דירה, בניין או כל דבר אחר הינה החלטה משמעותית אשר מערבת בתוכה שלל אנשי מקצוע שונים הנוגעים בדבר. המטרה שלנו היא להגיע אל מועד סיום פרויקט הבניה בהתאם ללוחות הזמנים שאותם תכננו מלכתחילה, תוך שימוש בסכום הכסף שאותו ייעדנו לפרויקט וכמובן, הרצון שהכל יעשה באופן האיכותי ומקצועי ביותר.

על אף שכל אחת מהציפיות הללו הינה הגיונית, לגיטימית ומתבקשת, מדובר במספר לא קטן של שאיפות ורצונות אשר למרבה הצער אינם תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות. לעיתים רבות חוסר הזמן או הידע המקצועי שלנו איננו מאפשר לנו להתמודד עם כל הקריטריונים הללו ומצריך הזמנת שירות פיקוח בניה.

מהו פיקוח בניה ומתי צריך לקחת חברת פיקוח בניה?

כמובן שככל שפרויקט הבנייה גדול יותר, מאסיבי ומורכב יותר (דוגמת תמ"א 38, פינוי-בינוי ועוד), כך ההמלצה לקחת פיקוח תהיה משמעותית יותר. אך יחד עם זאת, גם פרויקטים קטנים יכולים להרוויח מאד מפיקוח זה. אם כן, מהו פיקוח בניה ומתי צריך לקחת חברת פיקוח בניה. הפיקוח הינו גוף חיצוני מטעמי. אשר כשמו כן הוא, מפקח על כל הליך הבניה בכללותו. קיימת חשיבות לכך שהמפקח יהיה איש מקצוע אשר מתמחה בכל נושא הבניה ויהיה בעל כושר תקשורת ועבודה עם אנשים וצוותים.

תפקידו של המפקח יהיה לוודא עמידה בזמנים שתואמו מראש ,וידוא כי העבודה נעשית באופן מסונכרן ומקצועי מבלי לוותר או לעגל פינות. ושימור על התקציבים שעליהם סיכמנו עם אנשי המקצוע. על אף הרצון להאמין כי כולם יפעלו על מנת להיטיב עמנו ולתת לנו את התוצאה הטובה ביותר, מסתבר לא אחת שרק כאשר יש פיקוח מטעמנו, אכן יש אפשרות לוודא כי הכל נעשה על פי התקנים הבטיחותיים הנחוצים, באופן המקצועי ביותר ובאיכות וזמנים שאותם אנחנו מבקשים.

מעוניינים בטיפים נוספים הקשורים לשיפוץ ובניית הבית? המשיכו לקרוא באתר עולם הבניה.