רכישת שמשיות לגינה: כך תוסיפו צל וחן

כאשר מרהטים גינה ביתית, משתמשים בדרך כלל בריהוט גן מתאים כמו שולחנות וכסאות המיועדות לגינה, נדנדות, צמחי נוי מעוצבים, ספסלים וכן הלאה. לרוב, כאשר מרהטים גינה, יש צורך גם באביזרים שונים אשר ייצרו הצללה בגינה. רכישת שמשיות לגינה יסייעו לכם להשיג במחיר אטרקטיבי אביזר יעיל במיוחד וגם אסטטי במיוחד, אשר מוסיף הרבה מאד חן לכל גינה שהיא.

בחירת שמשיות לגינה

רכישת שמשיות לגינה. טיפים לבחירה חכמה
רכישת שמשיות לגינה. טיפים לבחירה חכמה

במקור, שמשיות לגינה הן חלק מכל ריהוט גן, והן משמשות, כמובן, להצללה. אולם בשנים האחרונות השמשיות הפכו להרבה יותר מסתם אמצעי להצללה. כיום, שמשיות הן פריט נוי עיצובי שמתאים לכל מרפסת ולכל גינה, ומוסיף להן יופי ייחודי.

כיום אפשר למצוא שמשיות שעשויות ממגוון סוגים של חומרים, בהמון צבעים וגם בצורות מגוונות. שמשיות לגינה יכולות להיות גדולות מאד, ולהצל על חלקים גדולים במיוחד מהגינה. שמשיות אלה מגיעות בגודל של כ-3-4 מטרים, והן בנויות מחומרים חזקים מאסיביים במיוחד. אם אין לכם צורך בשמשיות גדולות כל כך לגינה, תוכלו להשתמש בבינוניות, קטנות מעט יותר, אשר מתאימות לשימושים מקומיים. ישנן גם שמשיות ענק בגודל של כ-5 מטרים ויותר.

מבנה השמשייה

שמשיות לגינה עשויות כמעין מטריה – עם עמוד אחד מרכזי, והצללה רחבת ידיים. העמוד המרכזי עשוי בדרך כלל מעץ, מאלומיניום או ממתכת אחרת. ישנן גם שמשיות בעלות עמוד צדי – ובמקרים אלה הוא יהיה עשוי מאלומיניום דווקא. החלק העליון של השמשיות עשוי משני חלקים: הצלעות, שעשויות לרוב מאלומיניום או מפיברגלאס, ויוצרות חוזק וגמישות לשמשיה כולה, והחיפוי העליון שלה, שעשוי מסוג חזק של בד, לרוב פוליאסטר או ברזנט. כל המתקן הזה עומד באמצעות בסיס מיוחד לשמשיות.

הבסיס צריך להיות בגודל תואם לגודלה של השמשייה – ככל שהשמשיות גדולות יותר, כך הבסיס צריך להיות גדול יותר. הבסיס מחובר לרצפה באופן קבוע, אם מדובר בשמשיות גדולות מאד. בבינוניות וקטנות, הבסיס פשוט כבד מאד, על מנת להחזיק את השמשייה בכל מצב. הבסיס יכול להיות עשוי מאבן, מבטון וכדומה – ולעיתים הוא אפילו עשוי ממיכל פלסטיק פשוט, ממולא במים.