ריצוף אבן טבעית: מה צריך לדעת?

נדמה שאין מראה יפה יותר ממשטח המרוצף בעזרת אבן טבעית. ריצוף אבן טבעית נחשב לאפשרות היוקרתית והמושכת ביותר לעין מבין כל אפשרויות הריצוף הקיימות כיום, וגם אחרי כניסתם לשוק של חידושים, המצאות ותחליפים רבים, האבן הטבעית עדיין נחשבת לאחת המבוקשות ביותר בתחום זה.

אבן חיפוי שכבות - ריצוף אבן טבעית מותז חול
אבן חיפוי שכבות – ריצוף אבן טבעית מותז חול

מה הופך ריצוף באבן טבעית למבוקש כל כך? בראש ובראשונה, ריצוף באבן טבעית מקנה לרצפה מראה מיוחד שלא ניתן להשיג בשום דרך אחרת, פשוט משום שהטקסטורה שמקבלת האבן בתהליכים הטבעיים, אינה דומה לשום דבר אחר.

יתרון נוסף שמציע ריצוף אבן טבעית נוגע לתחושה: אין כמו תחושה של פסיעה בכף רגל יחפה על אבן טבעית, חשופה ואמיתית. היא מעניקה מעין תחושת קרירות נפלאה, מספקת לרגל תמיכה אמיתית ומשדרת מעין חספוס אלגנטי, כמו שרק חומר טבעי יכול לתת.

אך זה לא הכול: ריצוף אבן טבעית הוא ריצוף יציב ועמיד בדרך כלל, רגיש הרבה פחות לפגיעות חזקות, לנזקי מזג האוויר ולנזקי הסביבה בכלל. אין מה להשוות בין רגישותו של הריצוף מהאבן לרגישותו של עץ טבעי למשל.

בוחרים ריצוף אבן טבעית?

אם החלטתם לבחור בריצוף מאבן טבעית, חשוב שתדעו כמה דברים: ראשית, אפשר לעבד את האבן בשלל שיטות, כך שיתאימו לכל ייעוד ויזכו למראה מיוחד. המומחים של חברת פארק האבן עושים זאת כבר שנים, ומציעים כמה וכמה סוגי עיבודים לאבן טבעית: עיבוד ידני, עיבוד טובזה, עיבוד מברשת ועוד.

הדבר השני שחשוב שתדעו מתקשר ישירות לסוג העיבוד שבו תבחרו: ריצוף אבן טבעית יכול להתאים הן לריצוף פנים הבית והן לריצוף חיצוני. ההבדל בין השניים הוא בכושר העמידות של האבן, דבר אשר תלוי מאוד בסוג האבן, אך גם בסוג העיבוד. שילוב נכון בין השניים יבטיח לכם בחירה מושכלת אשר תתאים בדיוק ל'תפקיד' שאתם מייעדים לאבן שלכם ולמקום שבו אתם מתכוונים להניח אותה.

אם כן, ריצוף אבן טבעית הוא ללא ספק ריצוף מבוקש ומומלץ בכל בית. סוגי האבנים והעיבודים מאפשרים לכם התאמה של הריצוף לכל סוג עיצוב שתרצו, ובעזרת אנשי המקצוע המנוסים של חברת פארק האבן תוכלו לבחור את האבן המתאימה לכם ביתר קלות.

מחפשים שיפוצים לבית? רוצים לדעת אילו שערים חשמליים מומלץ להתקין בבית? אתר עולם הבנייה עם כל הטיפים למי שבונה בית מאפס או משפץ. בדקו אותנו.